- Начало
- »
- Прием
- »
- Кандидатстудентска кампания 2024 г.
- »
- Характеристика на специалности
- »
- Химически факултет
- »
- Химия с маркетинг
Химия с маркетинг
Професионално направление: Химически науки
Образователно-квалификационна степен: бакалавър
Професионална квалификация: химик – специалист по маркетинг на химически продукти
Срок на обучение: 8 семестъра (4 години)
Форма на обучение: редовна
Балообразуване: вж. Приложение № 1
Специалността „Химия с маркетинг“ се реализира съвместно с Факултета по икономически и социални науки. Това е идея на Химическия факултет, мотивирана от засиленото търсене на търговски представители, консултанти или сътрудници на фирми и организации, предлагащи химични продукти, консумативи, апарати и инструменти за химични анализи и производства. Обучението предлага междудисциплинарна подготовка, обединяваща фундаментални знания и умения в областта на химията и съвременни научни знания и умения по стратегически и финансов маркетинг, необходими за ефективна реализация и конкурентоспособност в условията на динамично развиващ се пазар.
Обучаемите по специалността се подготвят за извършване на следните дейности у нас и в чужбина:
- проектиране и прилагане на маркетингови стратегии в областта на битовата химия, хранителната химия, строителната химия, фармацевтиката, медицинската козметика с цел навлизане на пазара на нови материали и продукти, както и стабилизиране и разширяване на пазарни позиции на съществуващи продукти;
- организация и обслужване на производствената дейност в химични, фармацевтични, биотехнологични, хранително-вкусови, металургични и други производства;
- разработване на стратегии за пласмент на продукти и вземане на основни решения в маркетинговата дейност;
- разработване на маркетингови анализи, диагностика и реклама;
- научно-приложни изследвания в областта на химията, фармацевтиката, биотехнологиите, нанотехнологиите, екологията и др. и търсене на пазар и реализация на иновации.
Освен неорганична химия, органична химия, физикохимия и аналитична химия обучаемите изучават теория на икономиката, управление на продажбите, комуникации и комуникационна политика, маркетинг на индустриалния пазар, финанси, продуктова политика и др.
Мотивираните студенти имат възможност да получат стипендии за обучение в университети в чужбина.
Завършилите образователно-квалификационната степен „бакалавър“ могат да продължат обучението си по обявените магистърски програми в Химическия факултет или във Факултета по икономически и социални науки, както и във всяко друго висше училище.