Индикатори
Проект BG051PO001-4.3.04-0064
|
Индикатори за изпълнение:
- Приета нормативна база от университетски документи за управление и провеждане на е-обучението;
- Разработена софтуерна система 'електронен университет' за управление и провеждане на адаптивно е-обучение с достъпен интерфейс за различни потребители;
- Разработени поне 3 специализирани софтуерни модули за провеждане на е-обучение вкл. средства за управление на процеса на е-обучение, оценка на качеството и осигуряване на достъпност;
- Разкрита виртуална библиотека с цифровизирани учебни ресурси, подходящи за организиране и провеждане на е-обучение в смесена и дистанционна форма;
- Създадени 5 цифрови електронни хранилища за разполагане на учебни ресурси за провеждане на е-обучение в 16 ПН в 5 области на ВО - Педагогически науки (1.1., 1.2., 1.3.), Хуманитарни науки (2.1., 2.2., 2.3.), Социални, стопански и правни науки (3.1, 3.3., 3.7, 3.8), Природни науки, математика и информатика (4.1., 4.2., 4.3., 4.5. и 4.6) и Технически науки (5.3.);
- Разположени стандартизирани учебни е-ресурси в 5 цифрови хранилища, достатъчни за провеждане на смесено и дистанционно обучение в повече от 120 дисциплини в не по-малко от 60 специалности в 16 ПН на 5 области на ВО;
- Актуализирани 55 учебни плана с включване на електронни форми и ресурси за провеждане на обучението в повече от 35 бакалавърски и 20 магистърски програми в 16 ПН на 5 области на ВО;
- Разработени >120 модула с използване на електронни форми и ресурси за 70 дисциплини в бакалавърски програми и >80 модула - за 50 дисциплини в магистърски програми;
- Разработени 100 е-курса (60 за бакалавърски и 40 за магистърски програми);
- Проведено пилотно е-обучение на >1200 студенти (>1000 бакалаври и >200 магистри) в 100 дисциплини на 30 специалности (съотв. >250 студенти в ПН 1.0, >350 - в ПН 2.0, >100 -в ПН 3.0, >450 - в ПН 4.0 и >50 - в ПН 5.0.) , от които ??? студенти в неравностойно положение;
- Разработени 2 програми за повишаване на квалификацията (съответно за преподаватели и сту-денти) за участие и провеждане на форми на е-обучение;
- Създадени 5 е-курса за обучение на студенти и преподаватели в областта на ДО, разположени в специализирано цифрово хранилище;
- Проведени 5 курса (вкл. и в електронна форма), свързани с технологиите и методиката на провеждане на ДО с >60 университетски преподаватели и 10 избираеми дисциплини (в електронна форма) от областта на ДО с >400 студенти;
- Разработени и приети учебни планове на 2 бакалавърски дистанционни програми и подготвени 40 дисциплини за провеждане на ДО съгласно Наредбата за ДО (2004 г.);
- Разработени и приети учебните планове на 3 магистърски дистанционни програми (Корпоративно управление, Електронно обучение, Информационни и комуникационни системи) в 3 ПН (3.7., 4.6., 5.3.) с подготвени и апробирани 30 дисциплини за провеждане на ДО;
- Подготвени документи за програмна акредитация на магистърска програма (дистанционна форма на обучение) по специалност Информационни и комуникационни системи (с апробирани дистанционни курсове);
- Модернизирани 2 университетски звена (Регионален център за дистанционно обучение и Университетски информационен център) с развита логистична, информационна и технологична инфраструктура за провеждане на е-обучение, предназначено за различни форми (редовно, задочно и дистанционно);
- Открит университетски портал с интерфейс, съответстващ на принципите на достъпност на IEEE за представяне и споделяне на резултати между участниците в екипа;
- Проведени (и анализирани) >2400 анкети със студенти, участващи в различни форми на пилотно е-обучение с цел (само)оценяване на качеството на е-обучение в специалности към всяко едно от 5-те ПН;
- Осъществени публични изяви за популяризиране и разпространение на проектни резултати и добри практики на е-обучение (7 в електронни медии, 7 доклада на конференции и семинари, 2 национални изложения и експозиции и др.);
- Организирана национална конференция и 2 специализирани семинара по въпроси на електронното и дистанционно обучение във висшето образование;
- Проведени и протоколирани 6 работни семинара (във връзка с организацията и изпълнението на дейностите по Проекта);
- Проведена дискусия (форум) за постигнатите резултати чрез използване на проектния Интернет-портал;
- Подготвена тръжна документация (за проведените ЗОП) и сключени договори за обслужване на проекта с външни изпълнители;
- Протоколи за инсталирана техника и софтуер.
Индикатори за резултати:
- Създадени 6 официализирани университетски документи за управление и провеждане на е-обучение (вкл. Стратегия за провеждане на е-обучение в ПУ; Правилник за организация на ДО; Правилник на ЦДО; Методическо ръководство за подготовка на учебни ресурси за е-обучение; Система за проверка на знанията на дистанционния студент; Ръководство за дистанционните студенти);
- Създадени стандартизирани учебни е-ресурси, достатъчни за провеждане на смесено и дистанционно обучение в повече от 120 дисциплини в не по-малко от 60 специалности в 16 професионални направления на 5 области на ВО;
- Успешно завършили >1200 студенти (>1000 бакалаври и >200 магистри) в 100 дисциплини на 30 специалности поне един курс/модул в проведеното пилотно е-обучение (вкл. студенти в неравностойно положение);
- Издадени > 60 свидетелства на преподаватели и > 400 свидетелства на студенти, завършили успешно поне един курс от програмата за повишаване на квалификацията за участие и провеждане на форми на е-обучение;
- Закупена и въведена в действие компютърна и дигитализираща техника (спец. за създаване на дигитални учебни материали), необходими за изпълнението на Проекта;
- Създадена система от индикатори (области и сфери с количествени и качествени индикатори) за оценка на качеството на е-обучението;
- Разработена система от анкетни карти за оценка на качеството на провежданото е-обучение в различни ПН;
- Публикувани поне 30 научни статии на проектни резултати и 10 научнопопулярни статии в печатни медии;
- Разпространени рекламни материали за Проекта (250 брошури, 500 диплянки (А4), 100 постера (А3) и др.);
- Издадени 8 монографии в тематична поредица 'Електронният университет', свързани с е-обучение и иновативни образователни технологии: Е-обучението, Електронното тестване, Методика на е-обучението (създаване на е-ресурси, организация, провеждане), Свободен софтуер за е-обучение, Мобилно обучение, Пловдивски е-университет (систематизиращ и представящ ресурсите и средствата, създадени в рамките на Проекта), Е-българистика - език и литература, Е-българистика - методика и практика;
- Създаден бизнес план на ПУ за развитие на дистанционни форми на обучение (за изпълнение след приключване на финансирането на Проекта).
Последна промяна на 19 Април 2013