уеб достъпен сайт български език английски език
  1. Начало
  2. »
  3. Студенти
  4. »
  5. Общежития
  6. »
  7. Информация за общежития
  8. »
  9. Често задавани въпроси за общежитията на ПУ

Често задавани въпроси за общежитията на ПУ

 

Мога ли да бъда в една стая с приятел/ка?

-        В случай, че има свободни места, можете да се настаните в една стая с лице от същия пол, ако и двамата сте класирани и датата Ви за настаняване е една и съща. С приоритет в една стая се настаняват братя и сестри, както и семейства със сключен граждански брак.

 

Мога ли да взема настанителна заповед за колега, който е класиран за друг ден?.

-        Не! Настанителните заповеди се получават по реда на класирането.

Може ли друг да подаде документи за кандидатстване вместо мен?

-        Може, но само в случай, че кандидатствате присъствено за настаняване в общежития - друг може да подаде документите Ви в стая „Стипендии и общежития“ (не се изисква заверено пълномощно). При кандидатстване през е-портала на университета, кандидатстването се извършва лично.

 

Може ли трето лице да вземе настанителната ми заповед вместо мен?

-        Може, трябва да влезе вместо Вас по реда на класирането.

Къде и как мога да платя таксата за общежитието?

-        За общежитията на ПУ „Паисий Хилендарски“:

  • На „Каса“ в сградата на Ректората или Нова сграда;
  • По банков път (по сметка BG33 UNCR 7527 3154 6320 00 Основание: Наем СО 1;2;3;4 и посочен номер на стая);
  • Чрез EasyPay.

 

-        За общежитията на УХТ, Чайка и МУ:

  • На място в общежитията.

 

Мога ли да си оставя багажа за лятото?

-Не, защото в общежитията се настаняват студенти и през летния период.

Как и къде мога да разбера дали има свободно място в общежитията?

За свободни места може да попитате:

- на място в отдел “Стипендии и Общежития” / Ректорат на ПУ, южен двор/

- на телефон: 032/261-329 или

- на електронната поща: stipendii@uni-plovdiv.bg

Мога ли да бъда в същата стая следващата година?

Да, можете!  Необходимо е да не напускате общежитието по-рано от м. Юни, да сте заплатили наема за месеца и да се класирате на първо класиране на следващата кампания.

Мога ли да се настаня в общежитие, ако имам оценка слаб 2 или не съм се явил/а на изпит?

Такава възможност се предоставя след настаняване на всички класирани студенти и при наличие на останали свободни места!

Как мога да ползвам паркинга на общежитието?

Трябва да се регистрирате чрез профила Ви в е-портала на университета, секция „Паркинг“.

Мога ли да ползвам домакински уреди в стаята и какви?

Да, дребни електрически уреди /тостер, микровълнова, електрическа кана, хладилник/, с изключение на уреди за отопление .

Мога ли да се преместя в друга стая?

При наличие на свободно място в друга стая или общежитие, можете да бъдете преместени. В този случай е необходимо да заплатите всички финансови задължения към общежитието, които имате до момента на напускане и да получите нова настанителна заповед за съответната стая!

Има ли вечерен час?

Не!

Губя ли правото си да бъда настанен/а в общежитие, ако пропустна деня за получаване на настанителна заповед?

Не, не губите правото си за настаняване в общежитие, при условие, че дойдете в следващ ден от посочените дни за настаняване, но не и след това!

Как разбирам в кое общежитие съм?

Разбирате в деня на получаване на настанителната заповед, след като сами направите избора си от посочените свободни места!

Мога ли да подам документи, когато се записвам?

Не! Кампанията за кандидатстване за общежития се провежда през м. Септември.

Мога ли да изпратя документите си по пощата / куриер?

Не се приемат документи, които са изпратени по пощата или чрез куриер! 

 

Необходими документи за кандидатстване на студенти с предимство:

  1. Ксерокопие на акт за раждане(при неизвестни родители).
  2. Ксерокопие на акт за смърт (при починал родител).
  3. Служебни бележки или уверения за братя и сестри, ако са ученици или студенти (когато в семейството има трима или повече учащи).
  4. Ксерокопие от документ за ТЕЛК (при трайни увреждания – 70% и над 70%).

 

Необходими документи за настаняване:

- Настанителна заповед

- Нова адресна регистрация;

- Квитанция за платена такса;

- Уверение, че сте действащ студент от инспектора ви / за общежитията на Марица, Чайка, Царевец и Медицински колеж/;

- снимки, паспортен размер-2 бр;

Документ, удостоверяващ предимство.

 

Необходими документи за настаняване за летен период:

- Заверено уверение от инспектор учебен отдел;

- Лична карта;

- Студентска книжка;

- Две снимки.

Настаняване от 01.07. до дата на настаняване на първо класиране

 

Нужни документи за настаняване през летния период на студенти задочно обучение:

- Заверено уверение от инспектор учебен отдел;

- Лична карта;

- Студентска книжка;

- Две снимки.

 

Настанявате ли студенти, които са задочно обучение?

Настаняваме  само през летния период до определената дата за настаняване на редовните студенти през месец септември. През зимния семестър (февруари) не настаняваме студенти, които са задочно обучение, защото местата са заети от студентите, които са редовно обучение.

 

Новите общежития само за Педагогически факултет и Факултет по математика и информатика ли са?

Не! Настанят се студенти от всички факултети.


Мога ли да използвам общежитието за нощувки?
Студентски общежития на ПУ  не разполагат със стаи за нощувки.

 

Как да кандидатствам за летния период?(за студенти редовно обучение)

Кандидатстването се осъществява чрез записване от е-портала на ПУ.

 

Мога ли да бъдат с приятелката/ля (гадже) в една стая?

Не! Само ако имате сключен граждански брак.

 

Мога ли да бъда със сетра/брат ми в една стая?

Да! При наличие на свободни стаи.

 

 

Последна промяна на 04 Юли 2023
ПУ лого

ПУ "Паисий Хилендарски"

Ректорат, ул. "Цар Асен" 24

Централа: 032/261 261

Технически проблеми (български оператори): 0 700 20 008

Технически проблеми (чуждестранни оператори): +359 882 282 252

БУЛСТАТ: 000455457

PIC: 999848259

2020 - 2024 © Пловдивски университет "Паисий Хилендарски", Университетски информационен център, webmaster@uni-plovdiv.bg
скрол