- Начало
- »
- Структура
- »
- Филиали
- »
- Филиал – Смолян
- »
- Обучение
- »
- Магистърски програми 2015/2016
- »
- Училищна психология
Училищна психология
"УЧИЛИЩНА ПСИХОЛОГИЯ" |
ПРОФЕСИОНАЛНО НАПРАВЛЕНИЕ: Психология ОБРАЗОВАТЕЛНО-КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН: магистър по училищна психология ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ: училищен психолог |
ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ НА ОБУЧЕНИЕТО: 2 семестъра – за специалисти (завършили ОКС "бакалавър", професионално направление Психология – специалност "Психология"), и 4 семестъра – за неспециалисти (завършили ОКС "бакалавър" по други професионални направления) ФОРМА НА ОБУЧЕНИЕ: задочна ФОРМА НА ДИПЛОМИРАНЕ: защита на дипломна работа ТАКСИ: по 650 лв. на семестър. |
Магистърската програма "Училищна психология" е новооткрита програма в Педагогическия факултет с изнесено обучение във Филиала в гр. Смолян. Програмата осигурява: • знания за развитието и за проблемите на развитието в детството и юношеството; • възможности за развитие на способности за консултиране и оценка на развитието и за провеждане на обучения за развитие на различни компетентности при деца, родители и учители; • възможности за развитие на идентичността, професионалната компетентност и нагласата към продължаващо обучение. Завършилите магистърската програма ще могат да изготвят психологични оценки в различните аспекти от психичното развитие на децата и юношите, да консултират деца, родители и учители, да инициират превенции и изследвания върху поведението на децата и юношите, да извършват кариерно консултиране и водене на различни тренинги, както и да оценяват резултатите от учебната дейност и учебните програми. Завършилите магистърската програма ще могат да продължат обучението си в докторски програми по психология. Учебният план включва различни практики и тренинги, избираеми и факултативни дисциплини. |
Основни академични курсове: • Детска психопатология • Теории и техники на консултирането в детско-юношеската възраст • Социална компетентност – оценка и стратегии за развитие в детско- юношеската възраст • Травми, кризи и загуби – оценка и интервенции • Емоционално привързване • Аз-концепция и идентичност – развитие, оценка и интервенции • Психично благополучие в детско-юношеската възраст • Изследвания върху развитието на моралните разсъждения, емоции и мотивации Завършилите магистърската програма "Училищна психология" могат да получат допълнителни специализации, както и допълнителна професионална подготовка за работа с психологически тестове в съответната област на училищната психология. |