- Начало
- »
- Наука
- »
- Програми и проекти
- »
- Текущи и приключили проекти
- »
- Пловдивски електронен университет (ПеУ): национален еталон за провеждане на качествено е-обучение в системата на висшето образование
Пловдивски електронен университет (ПеУ): национален еталон за провеждане на качествено е-обучение в системата на висшето образование
Проект BG051PO001-4.3.04-0064
|
Основна цел на Проекта е превръщане на ПУ "Паисий Хилендарски" в национален еталон за организация и провеждане на качествено е-обучение в системата на висшето образование.
Постигането на основната цел предполага създаване на:
a) информационна инфраструктура 'електронен университет', интегриращa информационни системи на ПУ със софтуерна система за управление на учебния процес (вкл. е-обучение);
б) нормативна и материална база за управление и провеждане на качествено е-обучение във висшето образование;
в) множество стандартизирани (SCORM, IMS) учебни материали и е-ресурси, подходящи за различни области, професионални направления, специалности и форми на обучение;
г) критична маса от положителен опит и добри практики по използване на електронни форми на дистанционно обучение в различни професионални направления.
Реализацията на основната цел изисква последователно постигане на следните специфични цели:
- въвеждане на нормативна база и стандарти за постигане на оперативна съвместимост и качество на създаваните учебни е-ресурси;
- изграждане на съвременна информационна инфраструктура за управление, организация и провеждане на е-обучение;
- създаване на учебни ресурси и разполагане в цифрови хранилища с отдалечен достъп;
- провеждане на качествено е-обучение с конкурентни предимства чрез широко прилагане на съвременни технологии, методи и средства;
- постоянно усъвършенстване с анализ и отчитане на добри практики на е-обучение, и др.
Специфичен 'хоризонтален' приоритет на Проекта e създаване на предпоставки за осъществяване на качествено е-обучение, отговарящо и на принципите за достъпност на IEEE за лица със специфични образователни потребности.